Ste že kdaj imeli migrenski glavobol?

by iva in Uncategorized June 14, 2020

Če ste, niste sami. Osupljiv je podatek, da eden od sedmih ljudi na svetu trpi zaradi migrene, zaradi česar je migrena tretja najpogostejša diagnoza. Skoraj 25% mladih žensk poroča o vsaj eni migreni v zadnjih treh mesecih.

Kdor ima migreno, ve, kako izčrpavajoča je. Ti glavoboli lahko povzročijo utripajočo bolečino, občutljivost na svetlobo in zvok ter nezmožnost jasnega razmišljanja. Intenzivna migrena lahko izniči delovno in družabno življenje, zaradi česar so tudi najprijaznejše aktivnosti in interakcije neznosne. Vzroki za migrene so izmikajoči in jih je težko najti. Obstajajo pa seznami sprožilcev migrenskih glavobolov, ki vključujejo stres, aditive v hrani (npr. MSG), vremenske spremembe, kofein, menstruacija,… Izločitvene diete, pri katerih se ljudje izogibajo pogostim sprožilcem hrane, so lahko učinkovit način za zdravljenje migren.

V eni izmed študij je 87% posameznikov, ki so trpeli za migrenami, ostalo brez glavobola po petdnevni izločilni dieti, potem ko so se izognili določenim živilom kot je pšenica, kava, mleko,.. Študije so pokazale tudi, da določena umetna sladila (npr. aspartam) lahko sprožijo migrene. Podobno so pomanjkanje hranil in visoka vsebnost težkih kovin povezane z migrenami. Pogosteje trpijo zaradi migren zlasti ljudje, ki imajo pomanjkanje magnezija in vitamina D.

Kaj  lahko storite, da preprečite ali zdravite migreno?

Migrene se najpogosteje zdravijo z zdravili. Običajno ljudje, ki trpijo zaradi migren, jemljejo zdravila proti bolečinam, vključno z zdravili, ki se dobijo brez recepta ter raznimi sredstvi v obliki tablet, obližev, razpršil ali injekcij.  Žal imajo vsa zdravila velik seznam neželenih učinkov, ki segajo od zasvojenosti do – paradoksalno – migrene.

Raziskave kažejo, da lahko spremembe življenjskega sloga ublažijo migrene. Konkretno, ljudje, ki odstranijo sprožilce glavobola, kot so gluten in mlečni izdelki, izvedejo detoksikacijo težkih kovin in v svojo prehrano dodajo prehranske dodatke, se lahko osvobodijo migren. Številne študije kažejo, da dopolnjevanje prehrane z magnezijem zmanjša pogostost in resnost migren. Podobno raziskave kažejo, da odpravljanje pomanjkanja vitaminov B skupine lahko migrene ublaži.

Ljudje se čedalje manj zanašamo na zdravila, namesto tega pa nadzor nad svojim zdravjem spreminjamo tako, da spremenimo način življenja. Mnogo je osupljivih zgodb o moči in okrevanju ljudi, ki so se zavezali takim spremembam. Celovite prehranske rešitve in uravnotežen življenjski slog so temelj celostne obravnave in prinašajo najvišji doprinos k dobremu telesnemu in duševnemu zdravju.